Megtörtént hát a várva várt eljegyzés, és miután felocsúdtál ebből a semmihez sem fogható örömittas állapotból, Rád tör a vágy, hogy máris elkezd szervezni az esküvőtöket?
Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk az esküvőszervezés sarokpontjait, hogy minden könnyedén és zökkenőmentesen menjen. Az alábbi útmutató segítségével biztos lehetsz benne, hogy semmi sem marad ki, és az esküvőtök pontosan olyan lesz, amilyennek megálmodtátok.
A legfontosabb döntések az esküvőszervezés során
Az esküvő stílusának meghatározása:
Mielőtt még a konkrét esküvőszervezési teendőkbe belezuhannátok, lazuljatok el kicsit és a Párotokkal együtt tervezzétek meg a Nagy Napot. Ehhez bátran inspirálódjatok a pinterestről akár. A Nektek tetsző fotókat mentsétek le egy-egy pinterest táblára és engedjétek szabadon a fantáziátokat. Döntsétek el, melyik stílus áll legközelebb Hozzátok. Elegáns, modern, hagyományos, mulatós, vintage, romantikus vagy akár extravagáns a stílusotok.
Gondoljátok végig mi jellemez leginkább Benneteket, mi a hobbitok, milyen tipikus dolgok köthetően Hozzátok. Egyeztessétek egymással, hogy ki mit tart fontosnak és esetleg miben kell kompromisszumot kötnötök.
Az időpont kitűzése és a szertartás:
Ha már van elképzelésetek az esküvőt illetően, jöhet az esküvőszervezés következő lépése az időpont kiválasztása. Gondoljátok át, hogy melyik évszakban, hónapban szeretnétek megesküdni. Elég sok mindent lehet mérlegelni ennek kapcsán, a nyári hőséget, a főszezonon kívüli kedvezőbb árakat vagy akár a szabadtéri ceremónia lehetőségét.
Azt is el kell döntenek, hogy szeretnétek-e egyházi szertartást is a polgári ceremónia mellett, hiszen oda is kell időpontot foglalnotok az esküvői helyszínen túl. Szabadtéri szertartás esetén legyen mindenképpen B terv , egy zárt, fedett helyszínt fenntartva esőnap esetére.
Az esküvői helyszín kiválasztása:
Az esküvői helyszín kiválasztása a legelső és legmeghatározóbb döntések egyike. Fontos, hogy a helyszín illeszkedjen az esküvő stílusához, a vendégek számához és az általatok igénybe kívánt venni szolgáltatásokhoz, például, ha a násznép távolabbról érkezik, fontos lehet, hogy szállás lehetőséggel rendelkező esküvői helyszínt válasszatok. Ez rendkívül kényelmessé teszi az esküvő lebonyolítását.
Népszerű esküvői helyszínek esetén akár 1-1,5 évvel korábban is már érdemes lehet lefoglalni a dátumot. Itt találtok szuper esküvői helyszíneket >>> topeskuvohelyszinek.hu
Költségvetés tervezése:
Az esküvő költségvetésének meghatározása is az első döntések egyike. Tűzzetek ki egy összegkeretet, amelyet hajlandóak vagytok az esküvőre fordítani, és osszátok el az összeget a különböző szolgáltatók között. A vendégek, a meghívottak száma is érdemes már a legelején belőni. Hány főt szeretnétek a szertartásokra és hány főt a vacsorára. (A helyszín adottságaihoz passzoló ülésrend is fontos, de az még ráér..)
Az esküvői szolgáltatók kiválasztása – az esküvőszervezés másik fontos mozzanata
A szolgáltatók kiválasztása sem egy 10 perces feladat. Érdemes akár Facebook csoportokban utána olvasni a legnépszerűbb és nagy eséllyel legjobb esküvői szolgáltatóknak.
Esküvőszervező – ha biztosra akarsz menni
Ha szükségesnek érzitek, hogy profi segítséget vegyetek igénybe, érdemes egy esküvőszervezőt felkérni. Ő segíthet a pontos részletek kidolgozásában, illetve a szolgáltatók keresésében, koordinálásában. Különösen ajánlott, ha nincs időd a szervezésre és inkább anyagilag áldozol picit többet, de nem szeretnél idegeskedni és szeretnéd, ha zökkenőmentes lenne az esküvőtök. Mindenképpen érdemes több éves tapasztalattal rendelkező esküvőszervezőt választanotok.
Meghívók és vendéglista:
A vendéglista összeállítása után jöhet a meghívók tervezése és kiküldése. A meghívók stílusa tükrözze az esküvő hangulatát, és ne felejtsetek el minden fontos információt feltüntetni rajta. Esküvői meghívókról itt is olvashattok: esküvői meghívó LINK A meghívók elkészítéséhez rengeteg kreatív, költséghatékony megoldás létezik, pl. canvában egyszerűen Ti saját kezűleg is megtervezhetitek azt. Valamint ehhez harmonizáló ültetőkártyát és menükártyát is. Az asztalokra helyezett menükártya nagyon jó szolgálatot tehet , hiszen megnyugvás a vendégek számára, ha látják, milyen fogásokra számíthatnak.
Az esküvői vacsora, menyasszonyi torta
Ha olyan esküvői helyszínt választotok, ahol az esküvői vacsora is biztosított, nincs más dolgotok, mint egyeztetni a menüsort és az italcsomagokat. Ha a kiválasztott esküvői helyszín csak a helyszínt biztosítja, kérjetek ajánlatokat több catering cégtől, és szervezzetek kóstolókat, hogy megtaláljátok a legjobbat. A menyasszonyi tortáról se feledkezzetek meg, ez is klasszul erősítheti az esküvő stílusát. Érdemes azt is végig gondolni, hogy a vendégek kapnak-e ajándékba süteményt távozáskor. Ehhez megfelelő számú dobozokkal készüljetek.
Ruhák és kiegészítők:
A menyasszonyi ruha, a vőlegény öltönye és a koszorúslányok ruhái is fontos szerepet játszanak az esküvőn. Ügyeljetek arra, hogy minden ruha időben elkészüljön, és a szükséges kiegészítők is meglegyenek, mint például cipők, ékszerek és egyéb kellékek.
Dekoráció:
A dekoráció az egyik legszembetűnőbb eleme az esküvőnek. Válasszatok egy színpalettát és stílust, amely tükrözi a személyiségeteket és az esküvő témáját. Ne feledkezzetek meg a virágokról, asztali díszekről és egyéb kiegészítőkről sem.
Fotós és videós
A Nagy Nap megörökítése elengedhetetlen, hiszen a sok hónapnyi lázas készülődés, lázas tervezgetés valósággá elevendeik. És bár maga a Nagy Nap gyorsan elillan, mégis megörökített pillanatok egy életen át őrzik ezt a csodaszép eseményt. Éppen ezért, ne bízzátok véletlenre a fotós, videós kiválasztását, hiszen ezen múlik, hogy életetek legszebb napjáról milyen emlékek maradnak meg. Nézzétek meg a munkáikat, és találkozzatok velük személyesen, hogy megbizonyosodjatok róla, hogy az elképzeléseitek egyeznek-e, egy hullámhosszon vagytok-e. Tudjatok felszabadultak lenni, ami a megörökített képeken és videón vissza fog tükröződni.
Ceremóniamester vs. vőfély
A hagyományőrző, vidéki falvakban tartott esküvőkhöz, mulatós lakodalmakhoz vőfélyt szokás hívni, aki népes öltözékben jelenik meg és ízes rigmusokban, néhol kacér megjegyzésekkel vidítja a násznépet és gondoskodik a jó hangulatról az esküvőn. Ceremóniamestert modern, elegánsabb jellegű esküvőkhöz hívnak, akik tulajdonképpen ugyanazt a feladatot látják el, mint a vőfély, csak mindezt mai, modern formában teszi, öltönyben, elhagyva a népies ruhadarabokat. Mindenképpen fontos a személyes találkozás és a szimpátia.
DJ vagy előzene
Az esti mulatozás koronázza meg az egész menyegzői ünnepséget, ahol a vendégek és Ti is kiengedhetitek az egész napos fáradt gőzt. Fontos eldönteni, hogy élő zenekart vagy inkább DJ biztosítsa a fergeteges hangulatot. Bár akár kombinálhatjátok is a kettőt. Éjfélig zenekar, utána DJ. Figyelembe vehetitek a vendégsereg ízlését is, de a legfontosabb, hogy Ti melyiket kedvelitek inkább. A lényeg a felszabadult bulizás. Ez egészen biztosan a következő napok fő témája lesz. Ha zenekart szeretnétek, menjetek el – koncertjükre és hallgassátok meg őket és nézzétek meg, milyen hangulatot tudnak teremteni. Így biztosan nem fogtok mellé nyúlni.
Gondoskodjatok arról is, hogy legyenek szórakoztató programok, például játékok (ezt a eremóniamesterrel tudjátok leegyeztetni) esetleg meglepetés fellépők.
A Nagy Nap előtti teendők – esküvőszervezés utolsó simításai
Próbák és végső egyeztetések:
Az esküvő előtti hetekben tartsatok próbákat, hogy minden gördülékenyen menjen. Ez magában foglalja a ceremónia próbáját, valamint a szolgáltatókkal való végső egyeztetéseket.
Forgatókönyv készítése:
A nagy napra készítsetek forgatókönyvet, amely tartalmazza az összes fontos eseményt és időpontot. Ezt osszátok meg a szolgáltatókkal és a főbb résztvevőkkel, hogy mindenki tisztában legyen a feladataival.
Vendégek informálása:
Ne feledkezzetek meg arról, hogy a vendégeket időben értesítsétek az esetleges fontos részletekről, például parkolási lehetőségekről, szálláslehetőségekről és a programtervről.
És a legfontosabb!!! – Pihend ki az esküvőszervezés fáradalmait!
A Nagy Nap előtti 3 napban pihend ki magad jó alaposan!! Aludjatok nagyokat, hogy a bőröd megszépüljön, kisimuljon. Akár menjetek el egy wellness hétvégére, jó kis szauna, masszázs csodákat tehetnek testileg és lelkileg egyaránt. A Nagy Nap elég stresszes lesz, ezért fontos feltölteni az energia raktárakat.
A Nagy Nap, amikor az esküvőszervezés testet ölt
Nyugodt hozzáállás – Minden rendben lesz!
Az esküvőszervezés során sok stressz érhet, de próbáljatok meg nyugodtak maradni a nagy napon. Ha valami nem a tervek szerint alakul, ne aggódjatok, a legfontosabb, hogy élvezzétek a pillanatot. Kövesétek az előre elkészített forgatókönyvet, de maradjatok rugalmasak, ha valami változik. Éljétek meg a pillanatokat, a ceremóniákat és az esküvői vacsorát, majd az azt követő bulizást, hiszen ezek az emlékek örökre megmaradnak.
Vendégek fogadása:
Üdvözöljétek a vendégeket személyesen, és gondoskodjatok arról, hogy mindenki jól érezze magát. Ez a nap rólatok szól, de a vendégek kényelme és jókedve is fontos.
Enni és innivaló és pihenőidő
Bármilyen időpontban is van az első szertartás, szánjatok időt a reggeli és déli étkezésre. Még akkor is egyetek pár falatot, ha nem éppen farkasétvágyatok van, kell az energia! Kellemetlen tud lenni a szertartáson a korgó gyomor.
Az esküvőszervezés rengeteg lépésből áll, de megfelelő előkészülettel és szervezéssel minden akadály könnyen leküzdhető. Fontos, hogy időben kezdjétek el a tervezést, és ne féljetek segítséget kérni, ha szükségetek van rá. Így biztosan emlékezetes és varázslatos lesz a nagy napotok.